Harley-Davidson Pan America 975 – amerykanie pracują nad nowym modelem z silnikiem z Nightstera

Segment ADV rośnie w siłę!

W skrócie
  • HD planuje atak na średniaków z segmentu ADV
  • Cruiser + Adventure - czy ponownie po taki przepis sięgnie amerykański producent z Milwaukee?
  • Wszystkie znaki i przecieki wskazują, że Harley-Davidson pracuje nad modelem Pan America 975

Rynek motocykli jest niezwykle ciekawy i niejako mam nieodparte wrażenie, że bardzo często nieświadomie sterują nim sami motocykliści, którzy w wielu przypadkach szukają połączeń, symbiozy i następstw, które powinny się pojawić. Tak też stało się w przypadku pojawienia się informacji o modelu Nightster 975, który automatyczne został łączony z koniecznością stworzenia mniejszego wcielenia Pan America.

Pojawienie się modelu Nighstster 975 automatycznie sprawiło, że rozpoczęły się burzliwe dyskusje dotyczące powstania mniejszego modelu Pan America, który oparty byłby na tej samej jednostce. Fakt, to trafne połączenie, ponieważ w gamie amerykańskiego producenta istnieje już para adventure i cruiser oparta na tym samym silniku Revolution Max 1250. Nie ma zatem jakichkolwiek przeciwności, że taki zabieg nie powiódłby się także w przypadku jednostki Revolution Max 975, która generuje moc maksymalną 89 KM oraz moment obrotowy na poziomie 95 Nm. To całkiem imponujące dane jak na średni motocykl z segmentu Adventure, chociaż nie możemy na ten moment stwierdzić, że byłyby to ostateczne dane. Inżynierowie z pewnością musieliby zmodyfikować charakterystykę silnika, ale mogliby również pokusić się o jego podkręcenie.

Tak czy inaczej łącznie Nighstera 975 z pojawieniem się mniejszego wcielenia Pan Americy jest trafne. Dlaczego? Pierwsze znaki, które wskazywałyby na jego pojawienie się zostały zauważone przez dziennikarzy z portalu motorcycle.com. Przy jednej z akcji serwisowych korek wlewu paliwa został opisany jako zgodny z modelami RA1250 (Pan America 1250), RA1250S (Pan America 1250 Special), a także RA975 i RA965S, których w ofercie przecież nie ma. W drugim przypadku popełniono literówkę, ale z pewnością powinna ona odnosić się do wersji Special.

To jednak nie są jedyne znaki, który mogą świadczyć o tym, że prace nad Pan America 975 trwają. Producent z Milwaukee zgłosił do amerykańskiej Narodowej Agencji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego instrukcje instalacji akcesoryjnych lusterek zaprojektowanych dla wszystkich modeli Revolution Max – Pan America 1250, Pan America 1250 Special, Sportster S i Nightster. W instrukcjach dla Bułgarii, Chorwacji, Estonii, Grecji, Łotwy, Litwy, Malty, Słowenii i Ukrainy pojawił się znany już z wcześniejszych dokumentów kod RA975S. Żaden z tych krajów nie ma swojej sekcji na głównej stronie Harley-Davidsona i z pewnością ktoś odpowiedzialny był za to, aby z pozostałych dokumentacji owe oznaczenie usunąć.

HD złożył również inną dokumentację do wspomnianej wyżej instytucji, która zawiera akcje serwisowe, dochodzeń w sprawach bezpieczeństwa czy skarg konsumentów. Wśród nich nalazły się trzy biuletyny serwisowe dla Harleya-Davidsona RA975 i RA975S z 2022. Jeżeli amerykanie coś ukrywają to z pewnością na ten moment im się udaje, chociaż ciężko jednoznacznie stwierdzić czy Pan America 975 jest już gotowy czy nadal trwają nad nim prace, ale śmiało możemy spekulować, że jest cień szansy iż zostanie on zaprezentowany na nadchodzących targach EICMA.

Motocykl wyprawowy z USA: Harley-Davidson Pan America 1250 2021: po przejażdżce patrzę na niego zupełnie inaczej

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button